Sportkörning DM 4-5 Maj

Suderbys Ridklubb hälsar er varmt välkomna till Sportkörning i Gropen i Stånga den 4-5 Maj 2024.

Tävlingsledare: Fanny Almgren tel: 0766296682

Domare: Marie Ågren

Överdomare: Eva Wiklund

Banbyggare: Tobias Mattsson

Banbyggaraspirant: Hanna Almgren

Sekretariat: Håller öppet från kl 08:00 till tävlingen är slut respektive dag.

Tidsprogram: Lördag första start dressyr 10:00. Första precisionsstart ca 13.00.

Söndag första start maraton 10.00 Ange din vagnsbredd till sekretariatet.

Vaccinationsintyg visas i sekretariatet enligt vaccinationslista i god tid före start.

Marilines Katitzi, Modiga Örnen RF, Timotejs Elli, Vallencia, Wallmo och Zinnia

Startlistor och övrig info anslås på Suderbys Ridklubbs hemsida löpande när sträcktider och dyl är klart. Då det är en del kuskar som kommer att starta med två hästar och vissa ekipage som delar groomar/vagnar, kommer startlistor att vara anpassade efter det, men vi hoppas det är i allas intresse att få så många som möjligt till start.

Funktionskontroll: Görs före starten för alla i Lätt klass.
Pris kommer att utses till bäst putsade ekipage. se Spannkontrollsprotokoll

Maratonbanan: Maratongenomgång och frågor om maraton är på lördagen strax efter precisionens slut vid klubbstugan. Vi har nummervästar till maraton, hämtas innan start i sekretariatet och lämnas av vid målgång på B-sträckan. Warm-Up på dressyrbanan i 20 min för alla klasser. Paus 5 min. Start B samt paus är på stora körbanan.
Antal hinder:
4 Hinder LB
5 hinder LA/MSV. Vattenhinder förekommer.

Veterinärbesiktning: 09.00-09.30 på söndag vid anvisad plats. Förtur för de 3 som startar först. Kostnad 350:-/häst. Swishas senast på plats innan start på Swish nr:123 275 15 19, märk med "Veterinär + Kuskens namn".

Prisutdelning: Avsutten prisutdelning efter anslagen protesttid har gått ut.

Servering: Lättare servering kommer att finnas.

Parkering: Ang parkering så blir man tilldelad ett parkeringsområde (P1 – P4) för att vi alla skall få plats.

Parkering 1: Ewa K W och Freija

Parkering 2 Christina och Eva K

Parkering 3 Charlotta, Helen, Amina, Milla, Susanne W och Jenny D

Maratoninfo