Lilla anläggningen

Lilla anläggningen hyrs i första hand ut till ryttare och kuskar, men ibland även till hundförare, varpakastare och andra som behöver ett ställe att träna inomhus.

Mått ridhus: 18 m x 38 m. Mått utebana: 30 m x 60 m

En förmån som medlem i Suderbys Ridklubb är att du kan lösa anläggningskort på Lilla Anläggningen. Då kan du delta i klubbträningar utan att betala anläggningsavgift och rida, träna och nyttja både ridhus och utomhusbana på egen hand hur mycket du vill på "obokade" tider.

Vi som nyttjar anläggningen hjälps åt att hålla snygg och plocka undan efter varje ridpass. Självklart ställer du som har klubbens förmånliga anläggningskort upp på arbetsdagar (ca 2 gånger/år) för att fortsätta att hålla vår anläggning fin.

Notera att du på obokad tid måste vara beredd att dela anläggningen med andra. Det brukar gå bra och kan också vara väldigt trevligt! Vill du ha t ex ridhuset för dig själv för någon egen aktivitet måste du boka tid. Notera att ridhuset normalt inte kan bokas för egen aktivitet på s k "attraktiva ridtider", dvs vardagkvällar mellan 16-21. Under denna tid prioriteras klubbträningar samt öppen/egen träning för ryttare med anläggningskort.

Lista på de som betalat anläggningskort finns anslaget i ridhuset. Tränare ansvarar för att de som saknar anläggningskort betalar per timme.

Medlemmar med anläggningskort bjuds in till vår messenger-grupp "SRK Lilla anläggningen". Där får du snabbt kontakt med anläggningsansvarig, information om förändringar i bokningsläget, inbjudningar till träningar eller gemensamma arbetsdagar då vi fixar med anläggningen och vårt gemensamma hindermaterial. Här kan du också höra av dig om du upptäckt brister eller skador på anläggningen.

Bokning och priser Lilla.

Prislista 2024

Anläggningskort helår (period: 1 jan- 31 dec). Endast för medlemmar i SRK.

·700 kr/år (enskild)

· 1000 kr/år (familj)

Du betalar ditt anläggningskort genom att sätta in årsavgiften på klubbens bankgiro: 346 - 9178

Ange: Anläggningskort 2024 + namn på den/de som kortet gäller för på inbetalningen.

Notera att du måste vara medlem i SRK för att få lösa anläggningskort. Både medlemsavgift och avgift för anläggningskort ska vara betald innan du börjar nyttja anläggningen. För att underlätta för vår kassör, betala inte i avgifterna i "klump" utan gör två olika betalningar.

Enstaka tillfällen/prova på (ex i samband med klubbträning)

• 80 kr/timme och ekipage. Samma pris för medlem och icke-medlem.

Avgiften betalas med swish till: 123 275 1519.

Ange "Anläggningsavgift + datum" i samband med swish-betalningen.

Bokning av anläggningen för speciella aktiviteter. Även kafeteria och mötesrum.

• Från 100 kr/timme

All bokning för "speciella aktiviteter" sker genom anläggningsansvarig Eva Karlsson: eva.sigsarve@hotmail.com eller 073-394 06 50.

Om du avser att träna hoppning eller WE med många hinder i ridhuset är det bra om du reserverar en tid, eftersom framställda hinder kan kommat att hindra annan träning.

Vi hyr även ut ridhuset till andra ändamål än ridning och körning, ex hund-, kanin- eller varpaträning. Specialbokning av ridhuset är dock inte möjligt att göra på "attraktiva ridtider", dvs vardagkvällar mellan 16-21.

Vill du boka tid för särskilda aktiviteter - kontakta anläggningsansvarig för prisuppgifter och annat praktiskt. Det är även möjligt att boka kafeteria och mötesrum.

OBS! Du kan alltså inte boka anläggningen själv i den digitala kalendern (som det fungerar just nu). All bokning görs till anläggningsansvarig som lägger in bokningarna för Lilla Anläggningen i kalendern

Aktuella bokningar Lilla anläggningen klicka här