Hoppning

I SRK möts du av entusiastiska ryttare som tävlar hoppning på ponny och stor häst. Ett härligt gäng som är starkt målinriktade på sin gren.

Att tävla i lag ger kamratskap och fostran och vi ställer upp för varandra. Gotlands Mästerskap, Ponny- och Ridsportallsvenskan är viktiga lagtävlingar för alla nivåer.

"Vi lyckas tillsammans" och hejar på varandra såväl i lag- som individuella prestationer!

Klubbens hoppsektion ordnar en* och två** stjärniga tävlingar, klubbhoppningar och öppna banor att träna på.
Hoppträningar hålls regelbundet veckovis för Gerd Jansson, C-tränare i hoppning och dressyr samt Banbyggare. Ibland ordnas träningstillfällen för olika gästtränare.

Vill du vara med och bidra i vårt glada gäng, eller veta mer om hoppsektionens aktiviteter? Hör gärna av dig till vår grenledare i hoppning: Gerd Jansson: mobil 0705-352827 eller mejl info@suderbysgard.se