KM hoppning

Dags att anmäla sig till 2023 års Klubbmästerskap!

Suderbys Ridklubb inbjuder till KM i Hoppning

Söndagen den 29 Oktober, kl.13.30

Tävlingsplats: Suderbys Gård & Ridskola.

Om vädret tillåter hålls tävlingen på utebanan.

Klass 1 - Lilla KM

Bedömning A, vilket innebär att man hoppar en kortare bana utan omhoppning, alla får deltagare rosett Öppen för ryttare på ponny/ridhäst som aldrig startat på lokal eller regional tävling.

Hinderhöjd: Ponny kan välja höjd 20 cm- 60 cm. Ridhäst kan välja höjd 40 – 80 cm

Öppen även som framhoppningsklass för deltagare i KM klassen.

Klass 2 - KM

Lätt C ponny / 100 cm häst bedömning A/A:0 med totalfel, vilket innebär minsta fel totalt i fas 1 och 2 och snabbast tid i fas 2 vinner. Uppklassning efter den höjd man tävlar på enl. punkt 6 i KM bestämmelserna.

Anmälan senast 24 oktober till anmalan@suderbys-ridklubb.se.

Ange följande

1. Ryttarens namn

2. Hästens/ponnyns namn, för ponny ange även kategori A/B/C/D.

3. Klass/klasser

4. Vid anmälan till klass 1 ange önskad höjd/höjder. Ponny 20-60 cm.  Ridhäst 40-80 cm

Startavgift: 100 kr/per start, betalas med swish på plats före start Begränsat antal lektionshästar finns att tillgå till klass 1. Kontakta din ridlärare om du är intresserad av att delta så får vi se vad Ridskolan kan erbjuda. Extrakostnad för hyra av häst/ponny tillkommer med 100:-/start.

KM:et är öppet för medlemmar i SRK, så kontrollera att du betalat medlemsavgiften!

Prisutdelning sker vid avslutad tävling. Övriga utmärkelser och KM tecken delas ut vid årsmötet.

Frågor? Kontakta Gerd via sms 070 5352827

Vid 12.00 grillas det hamburgare. Gör gärna en förbeställning vid anmälan hur många som vill äta så vi har ett hum om hur mycket som ska tas hem.

KM i dressyr avgörs på förmiddagen, så häng med en heldag och heja fram när våra klubbmästare 2023 ska koras!!

Hjärtligt välkommen!

SRK Hoppsektion