Ridsportforum Gotland 2023

27.10.2023

Alla är varmt Välkomna till en inspirerande och utvecklande dag för Gotländsk Ridsport. Årets forum kommer att handla om framtidsspaning

-Vad vill vi och hur utvecklar vi Ridsporten bäst på Gotland?

18 november  2023

Plats:

Strand Hotell Visby

Anmälan

till dagen görs till din klubb senast 5 november som sen klubbvis anmäler till distriktet senast 6 nov. Vi har begränsat antal platser så anmäl dig snarast. Meddela ev specialkost samt om du inte avser äta middagen. Klubbarna står för avgiften som är subventionerad så det är gratis för dig som medlem!

Mejla gärna in förslag om du inte själv kan deltaga eller har frågor ulrika.soderstrom@rfsisu.se

Dagsschema

9.00 Samling info, fika

9.15 Hur får vi hållbara hästar och ryttare? Samt om det viktiga teamet runt ryttaren. Inspirationsföreläsning med fälttävlansryttaren Philippa Magnusson som är uppväxt på Gotland och tävlat på hög nivå redan från ponny i hoppning, dressyr och fälttävlan. Philippa brinner för att vara en "komplett" ryttare, tycker fälttävlan är fantastiskt och har utbildat hästar upp till till 4* nivå, ridit EM 2019 och varit OS aktuell och reserv samt utbildat massor med unghästar och elever. Hon brinner starkt för hållbarhet, att hästen ska få vara häst trots elitsatsning och kommunikationen mellan häst och ryttare.

10.30 Nulägesanalys vart är vi? Genomgång från föreningarna
Tävling- Utbildning -Ungdom- det Ideella engagemanget. Vilka utmaningar finns?

12-13 Lunch

13.00 Workshop - Diskussioner och idéer gruppvis från det som framkom innan lunch.
Hur arbetar vi framåt och blir bättre på att engagera fler och vad behövs för utvecklingen framåt?

15.00 Fika

16.00 Sammanfattning

17.00 Avslutning med gemensam middag

Välkomna alla hästvänner till en härlig och kreativ dag