Grönt kort kurs i maj - på Suderbys

08.04.2024

Välkommen till ny Grönt-kort-kurs i maj! Alla som tävlar måste ha ett grönt kort, det är ett bevis på att du har den grundkunskap som behövs inför en tävlingsstart.

Från 14 år ska du ha ett eget grönt kort, så från 1/1 2024 behöver du som är född 2010 gå grönt kort. Är du 13 år kan du gå kursen själv men är du yngre så kan du gå kursen tillsammans med målsman eller någon annan myndig person, du får dock inte göra provet. Alla deltagare behöver vara medlem i en förening ansluten till Svenska Ridsportförbundet.

Grönt kort-kursen består av både fysiska träffar med mig Kicki Jakobsson som kursledare, en webbaserad del som köps av SISU via länken: https://www.sisuforlag.se/produkt/gront-kort-galler-fran-2021-digital-artikel/ (175 kronor) och ett praktiskt förkunskapsprov som ordnas av dig som deltagare.

Den individuella delen av utbildningen på webben görs innan första träffen. Ni kommer få mer information om kursen när ni får bekräftelse på anmälan.

Obligatorisk närvaro på samtliga träffar.

• Dag: 5, 12, 19 maj 2024 (prov den 19 maj, 100 kronor)
  • Tid: 10.00 – ca 14.30
  • Plats: Suderbys Gård och Ridskola (Loftet)

• Kostnad: 650 kronor
  • Medtag egen lunch och fika.
  • ANMÄLAN sker till kicki_ja@hotmail.com med fullständigt namn, klubb, mejladress och personnummer